Ervaringsverhalen

Britt – Leraar

“Een collega vertelde me hoe fijn het was om echt een team achter zich te hebben, om samen te werken aan de ontwikkeling van het onderwijs. Toen ging er een lampje branden. Ik wilde niet langer een ‘losse kracht’ zijn, ik wilde ergens bij horen.”
Lees meer

Elize – Directeur

“We staan met elkaar voor een enorme uitdaging. Het tekort aan leraren is groot en de werkdruk is hoog. Dat betekent dat we samen moeten kijken hoe we het onderwijs sterk en duurzaam houden. Dat kan alleen als we investeren in vaste teams.”
Lees meer

Raphaël – Leraar

“De directrice vertelde me wat de school betaalde aan het detacheringsbureau en hoe dat geld beter kon worden besteed. Dat zette mij aan het denken. Ik besefte dat ik meer stabiliteit en waardering kon krijgen binnen een vast dienstverband, zonder in te leveren op salaris. Ik wilde een win-winsituatie.”
Lees meer

Arie – Bestuurder

“Goed onderwijs draait om stabiliteit. Een schoolteam moet op elkaar ingespeeld raken, zoals een voetbalelftal. Dat lukt niet als elk jaar twintig procent van je team wisselt. We willen iedereen graag behouden. Sterker nog, we hebben jullie keihard nodig. Maar we willen dat je écht onderdeel wordt van het team.”
Lees meer

Sabine – Leraar

“Wees niet bang dat je in vaste dienst je flexibiliteit verliest. Bespreek met je werkgever wat jij nodig hebt. Veel scholen zijn bereid mee te denken. Geld is natuurlijk niet alles. Ik wil bijdragen aan een gezond onderwijssysteem.”
Lees meer

Pascal – Directeur

“Denk goed na over wat je echt zoekt. Als je vrijheid belangrijk vindt, besef dan dat je in loondienst ook flexibel kunt zijn. Maar als je betrokkenheid en impact wilt, dan is er niets mooiers dan werken in een vast team. Uiteindelijk draait het erom dat we kinderen de best mogelijke basis geven. En dat kun je alleen maar realiseren vanuit de juiste betrokkenheid.”
Lees meer